Pazar, Ekim 07, 2012

Soya Filizi Nasıl Yetiştirilir?


Filizlendirme çalışmalarına devam. Buğday ve Yeşil mercimek filizlendirmesinde başarılı sonuçlar aldığım filizlendirme teli soya fasulyesi ve nohutta başarılı olmadı. Filizlendirme telindeki fasulye ve nohut ikinci günden sonra dayanılmayacak kadar kötü kokmaya, erimeye başladı, atmak zorunda kaldım.

Elimde geçen senelerden kalan bir miktar perlit vardı, perlite soya fasulyesi ekip, deneyeyim istedim. Perlite bir alternatif olması için kompost yapımında kullandığım talaşla karıştırılmış perlit doldurduğum ikinci bir saksı hazırladım.
Yukarıdaki resimde yeşil saksıyı sadece perlit ile, kahverengi saksıyı talaş ve perlit karışımı ile doldurdum. 
Bir gece suda beklettiğim soya fasulyelerini saksılara diktim. Beşinci günün sonunda yazımın başındaki resimde ilk sırada görülen soya filizleri yetişti. 
Perlit içindeki fasulyelerin kök gelişimi iyiydi ama talaş karışımlı saksıdaki fasulyelerinin tüm kökleri erimiş ve gelişmemişti. Kahverengi saksıdaki tüm fasulyeleri attım. 
Yeşil saksıdaki fasulyeleri söktüm, bolca yıkadım, tüm perlitleri temizledim. Soya fasulyelerinin kök kısımlarını kestim ve lezzetli bir salatada taze taze kullandım. 

Nohut filizlerini de perlitte yetiştireceğim. 

Gelişimi devam eden kompostlarım tamamlanınca bir denemeyi kompost ile hazırlanan saksıda yapacağım.      

2 yorum:

Emre dedi ki...

Hocam bu soya fasulyesinden biyo dizel üretiliyor babamın tarlasının bir kısmına bunu ekip kendi yakıtımızı yapalım diyoruz fakat 1 dönümden ne kadar ürün alınıyor ne kadar yağ çıkıyor bilgim yok araştırdım net bir şey bulamadımda Kanola hakkındaki yazınızı okudum bununla ilgili bilginiz varmı acaba şimdiden teşekkür ederim

faik murat unel dedi ki...

Soya işlenmesinden elde edilen yağ miktarı hakkında bilgim yok.
Biodizel üretmek üzerine epey kafa yormuştum, blogda detayları bulabilirsiniz.