Pazartesi, Eylül 17, 2012

Buğday Filizi Nasıl Yetiştirilir?

Alternatif Yaşam Planlamasının en çok okunan yazılarından biri Buğday Çimi Nasıl Yapılır yazısı. Buğday çimini yetiştirmek kolay ancak çimin suyunu sıkmak, bunu 3-4 kez tekrarlamak zor ve etrafı epey dağıtan bir çaba.  Buğday çimi yazıma bırakılan yorumlarda çimi sıkmak için özel makineler olduğunu okumuştum, belki bu makineler ile çimin sıkım süreci kolaylaşıyordur. Buğday çimini doğrudan salatalarda kullamak benim damak tadıma pek uymadı, buğday çimi sert ve yavan tatdaydı.

Geçenlerde Patika Yolcuları ağ günlüğünde Filizlerin Mucizeleri başlıklı yazıyı okudum. Buğday çimi yerine buğday filizini denemeyi istedim ve uygulamaya geçtim. 

Yem satan dükkanlardan birine gittim. Bir kilo buğday istedim. 
- Tavuklar için mi? dedi dükkan sahibi
- Evet dedim, hafiften gülümseyerek. 

Aldığım buğdayın yarısını bir kaba koyup, üzerini 3 parmak geçinceye kadar su ile doldurdum. Tavuk yemi olarak satılan bu buğdayın pek temiz olmadığını gözlemlemiştim. Sap, saman içi boş taneler su yüzüne çıktı, tek tek topladım. Birkaç kere suyu değiştirerek 24 saat buğdayları su içinde tuttum. Buğdayı süzdüm ve iki kavanoza yarıyı biraz geçinceye kadar doldurdum. Kavanozların ağzını mermerşahi bez parçası ile bağladım ve mutfak tezgahının üzerine bir tepsi için yatay konumda yerleştirdim. Aşağıdaki resim şu an filizlendirme çalışması yaptığım soya fasulyelerine ait. Buğdayı da benzer şekilde yerleştirdim. 

Günde bir kez bezi çıkarmadan kavanozu yarıya kadar su ile doldurup, kısa bir süre bekledikten sonra suyu boşalttım.
İkinci günün akşamında kavanozlarda yeterli filizlenmeyi gödüğüm ve bir kavanozu açtım. Koku maya kokusuna yakın, pek hoş olmayan bir kokuydu. Kavanozdaki buğdayları iyice yıkadım ve tatdım. Hafif sert ama lezzetliydi. İkinci kavanozu bir gün daha beklettim. Buğdaylar biraz daha yumuşamıştı. Toplam süreç, bir gün su içinde bekletme ve 3 gün kavanoz içinde bekletme şeklinde başarılı şekilde tamamlanıyor. İkinci kavanozdaki maya kokusu daha belirginleşmişti. İkinci kavanozdaki buğdayları, yıkayıp buzdolabı poşetine yayarak yerleştirip, derin dondurucuya koydum.


Buğday filizlerini bir tabağa koydum. Üzerine küp küp doğranmış domates ilave ettim. Limon ve zeytinyağı ilavesi ile çok lezzetli ve sağlıklı bir salata hazırladım.

Buğday Çiminin faydaları konusunda genel ağda bir çok yazı bulunuyor. En yaygın bilinen yanı ve kullanılma nedeni kansere karşı olan kullanımı. Ben yüksek, kaliteli ve ucuz bir protein kaynağı olmasından dolayı buğday filizini düzenli olarak yetiştirmeyi ve yemeyi düşünüyorum. Buğday çimine oranla çok daha hızlı yetişiyor ve lezzeti çok daha iyi. Yetiştirme sürecini kavanoz dışında özel bir şekilde daha kolay yapabileceğim bir araç yapmayı planladım, önümüzdeki günlerde ahşaptan yaparak deneyeceğim, sonuçlarını sizlerle paylaşırım.  

Alternatif Yaşam Planlaması ağ günlüğümde HENÜZ paylaşmasam da bir yıldan uzun süredir düzenli kardio ve ağırlık antremanı yapıyor ve protein ağırlıklı besleniyorum. Tahmin edeceğiniz gibi tüm süreçlerimi, kilo, yağ oranı, vucüt ölçülerimi kayıt ediyor, resimler çekiyor ve değişimi takip ediyorum. Bir yıl önceki resimlerim ile çok ciddi farklar oluşmaya başladı. İlerleyen günlerde yağ yakımı, kas gelişimi ve yağlanmadan kilo alarak büyüme konularında da yazılar yazabilirim. 

26 EYLÜL 2012 Notu : Buğday Filizi yetiştirme konusunda ikinci yazımı bu linkten okuyabilirsiniz. 
  

     


  
   

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba. Yazdıklarınızdan yola çıkarak kavanozda buğday çimi yetiştirmeyi denedim. Daha öncedi mermerşahi bezle altını üstünü örterek yapmıştım. Her iki yöntemde de beyaz filizlerin üzerinde beyaz tüy tüy oluşumlar gördüm. Bunlar küf gibi geldi bana. Özellikle üstte kalan buğdayların filizinde vardı bu pamuksu doku. Küf müdür sizce? Eğer küf ise nasıl bir yöntemle küfsüz buğ. filizi yetiştirebilirim? Nerde yanlış yaptım??? :(

Unknown dedi ki...

Merhaba. Sizizn gibi ben de kavanozda buğday filizlendirdim ancak filizlerin üzerinde beyaz pamuksu şeyler oluştu. Küf mü acaba? Özellikle en üstteki buğdayların filiz kısmında daha çok var :( Nerde hata yapmış olabilirim sizce?