Pazartesi, Eylül 13, 2010

Sandık Seralara Kışlıklar Ekildi


Sandık Seralarda yaz sezonunu tamamladım. Bu sene birçok kişide olduğu gibi benim domatesler de hastalandılar buna rağmen sandık seraların genel performansından memnunum. Yukarıdaki resim pek net değil ama sandık seradaki biberler ile arka bahçedeki biberlerin durumunu göstermek istedim. Sandık seradaki biberler arka bahçedeki biberlere göre iki, üç kat daha fazla büyüdüler ve hala biber vermeye devam ediyorlar. Biberleri eylül sonuna kadar sökmeyeceğim. 

   
Söktüğüm domateslerin yerine, üç sandık seraya, minik turp ve havuç ektim ve seraların naylon örtülerini kapattım. Sandık seraların kış performanslarını merakla bekliyorum.   


Arka bahçede çiçeklerin yanına ektiğim biberiyeyi taze taze yemeklerde kullanıyorum. Biberiyeyi birçok et yemeğinde, sosta ve salatada kullanmak mümkün.   



Arka bahçe düzenlenmesini geçen sene farklı yazılar ile anlatmıştım. Geçen sene kullandığım keten çuvallar görsel olarak güzellerdi ancak ürün yetiştirmek konusunda pek başarılı olmadılar. Bu sene çuvalları kaldırdım,  çiçekler için ahşap uzun saksılar hazırlarım. Sebzeleri sandık seralara diktim. Geçen seneye göre daha kullanışlı bir bahçe oldu. Bahçenin arka duvarına ektiğim limon selviler seneye büyür ve gelişirlerse rüzgarı önemli ölçüde keseceklerdir. Bir sonraki seneye daha kullanışlı ve verimli bir bahçe bekliyorum.    

Hiç yorum yok: