Cumartesi, Nisan 24, 2010

Sandık Sera - III





Sandık seralar tamamlandı. Ön taraflardan açılıp kapan sandık seraların üç tarafı sabit. Açılıp kapanan ön taraf, naylona sabitlenen sandık uzunluğundaki tahtanın, sandıktan çıkan civatalara sabitlenmesi ile çalışmakta.

Açılıp kapanan ön taraf naylonunu sandığın üst orta yatay tahtasına sabitledim. Açma kapama naylonunun alt tarafını bir tahtaya dolayarak sandık uzunluğundaki tahtaya sabitledim. Civataların yerlerini doğru belirlemek için kapalı durumda tuttuğum naylon sabitlenen tahtayı, iki ucundan, sandığın iç tarafına kadar deldim. Civataları yerlerine yerleştirip düzgün çalıştığını gördüm.

Civataların açma kapama tahtasının kapatılması sırasında sandığın içine kaçmaması için sandıkların iç tarafından bir şekilde desteklenmeleri gerekiyordu.



Yukarıdaki resim: Takoz olması için kısa tahtalar kestim. Tahtayı ortasından civata başlarının sığabileceği kalınlıkta, ve yeterli derinlikte deldim.



Yukarıdaki resim: Çekiç yardımı ile civataları takozlardaki deliklere yerleştirdim.



Yukarıdaki resim: Civataları sabitlenen tahta takozları sandığın iç tarafına vida ile sabitledim.



Yukarıdaki resim: Naylonlaması tamamlanan sandık seralar toprak ile doldurulmaya hazır hale geldi. Sandıkların iyi su derenajı yapabilmesi için en alt tarafına bir miktar tüf koydum.

Sırada sandıkların özel toprak karışımı ile doldurulması ve ardından fidelerin ekilmesi var.

Hiç yorum yok: