Pazar, Ağustos 09, 2009

Ecosorb

Meyvelitepe'de Yağmurdan Sonra başlıklı yazıyı okuyunca "Ecosorb"un ne olduğunu merak ettim. Internette bir araştırma yapınca Ekosorb web sayfasını buldum. Sayfaları inceledim ve firmanın iş yerime çok yakın olduğunu gördüm. Bir öğle tatilinde Ecosorb firmasını ziyarete gittim. Firma genel müdürü Duran Bey ofis dışındaydı, Tuba Hanım benimle ilgilendi. Ecosorb ve Alternatif Yaşam Planlaması hakkında uzun sohbet ettik. Bahçemde denemek için bir kiloluk ecosorb aldım. Ecosorb ziyaretimin ertesi günü Duran Bey beni aradı, ilk fırsatta tanışmak için teyidleştik. İlgilerinden dolayı Duran Beye ve Tuba Hanıma teşekkür ederim.

Gelelim aşağıdaki fotoğrafa...



Bu sene ekimini yaptığım çim alanda bir bölge büyümüyor ve sararıyordu. İlk başta nedeni aklıma gelmedi ama bir sabah sararan bölgenin düzgün dikdörtgen şekli sararma sebebinin ne olabileceğini bana hatırlattı. Evimizin terasını yaparken mevcut terası birkaç metre ileri almış ve eski terasın bir kısmını bahçeye dahil etmiştim. Bahçeye dahil ettiğim eski terasın beton zeminini kırmamıştım. Bahçeye dahil olan bölümdeki toprak kalınlığı 12-14 cm kadardı. Sararan bölüm bire bir eski terasın beton zeminin olduğu yer ile örtüşüyordu. Yeterli toprak kalınlığı olmadığı için bu bölüm hızla buharlaşıyor ve çimler yeteri kadar su tutamadığı için büyümüyor ve sararıyordu.

Ecosorb ziyaretim sırasında mevcut çim alanda nasıl kullanabileceğimizi görüşmüştük. Ekili çim alandaki çimlerin özel makinalar ile belirli bir derinlikte kesilerek toprağı ile beraber kaldırıldıktan sonra alttaki zemine esoborb uygulaması yapılabildiği belirtilmişti. Benim üç metrekarelik sorunlu alanımda böyle bir uygulama yapma şansım olmadığı için farklı bir uygulama denemek istedim.

Bahçeme ektiğim çim, uganda çimi olduğu için hızla sağa sola yayılabileceğini düşündüm ve sorunlu bölgede enlemesine ve boylamasına küçük kanallar açtım. Kanalların içine ecosorb koyduktan sonra kanalları kapattım.



Düzenli olarak bahçeyi sulamaya devam ettim. Kanalların yanında bulunan çimler yeşerdiler ve düzenli olarak uzuyorlar. Ancak çim beklediğim hızda çevreye yayılmadı ve kanalların ortasındaki bölüm sararmış olarak kaldı. Bu gelişmeyi görünce "Keşke tüm sararmış bölgeyi sökseydim ve zemine ecosorb uyguladıktan sonra yeniden dikseydim şimdi çim alan dört dörtlük olurdu" diye düşündüm.



Yakın zamanda kalan sorunlu bölgeyi de söküp, altına ecosorb uygulayacağım.

Alternatif Yaşam Çiftliğini HENÜZ hayata geçiremediğim için hayıflanırım sık sık. Yukarıda anlattığım olayda olduğu gibi tarımda yeni ve modern birçok gelişmeyi, ürünü görünce, deneyince bir nebze olsun sıkıntım azalıyor. ARAF olarak değerlendirdiğim mevcut yaşamım çerçevesinde denediğim ecosorb'u Alternatif Yaşam Çiftliğinde kesinlikle kullanacağım.

Not : Çimlerin bu karo döşemesi gibi desenli halini görenler "Aaa çok orjinal olmuş, böyle kalsın" diyenler az değil...

4 yorum:

zirai blog dedi ki...

Güzel uygulamanız için teşekkür ederiz.
Dilediğiniz yazıları sitemizde de paylaşabilirsiniz.

duran bozkurt dedi ki...

Merhaba Murat Bey
Herne kadar karşı karşıya gelerek tanışamadık ama yazılarınızı,araştırmalarınızı ve heyecan verici bulduğum düşüncelerinizi bloğunuzda okuyorum.İşte hayat bu değilmi erteleme yaşama geçir,bunu sizde fazlasıyle görüyorum.Bende epeydir kafamda ve notlarımda biriktirdiğim alternatif yaşam biçimlerini yakın bir zamanda hayata geçirmeyi planlıyorum,ben ve benim gibi bir kaç yarıdeli.Uygulamanız için yazamadım geç oldu bu yazı ama telefonda konuştuğumuz için sorun olmasa gerek.ECOSORB a olan ilgi ve inancınızdan dolayı Bir fırsat yaratıp sizinle sohbet etmek istiyorum.Selamlar Duran BOZKURT

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir ürün ekosorb buna benzer bir ürünle ilgili bir video izlemiştim 50 cm yükseklik 50 cm çapı olan bir saksının toprağına o su tutucu ürünüde koyup armut fidanını ekiyorla. Kapalı bir ortamda (yağmur almayan ortamda)1,5 ay hiç su vermiyorlar ve o 1,5 ay içerisinde sürekli sürgün atıyor. Ürünü herkeze tavsiye ederim...

mantar dedi ki...

Ecosorb gerçekten güzel ancak ara ara ürün temini sıkıntısı var