Pazar, Ağustos 16, 2009

Dışarıda Birileri Var


Kendimi yalnız ve mutsuz hissettiğimde çalmasını en sevdiğim şarkılardan biridir Pink Floyd'un Is There Anbody Out There (Dışarıda birileri var mı?)şarkısı. Dışarıda Kimse Var Mı? diyerek başlamıştım üç sene önce ilk yazıma. Bugün Alternatif Yaşam Planlaması Blogunda üçüncü sene tamamlandı. Sevinerek görüyorum ki dışarıda birileri var. Bize dayatılan sistemin dışında alternatif bir yaşam olduğunu gören, fark eden, değişen, değişmeye çalışan, araştıran, öğrenen, öğreten, öğrendiklerini paylaşan, değişimin öncüsü olacak birileri var dışarıda. Az sayıda ama var.

Bu sene nisan ayının başında bir word dosyasına Alternatif Yaşam Planlamasında yazdığım tüm yazıları aktardım, çıktısını alıp, ciltlettim. Niyetim tüm yazdıklarımı bir bütün olarak görmek, hataları ve eksikleri düzeltmekti ancak bir türlü okuma ve düzeltme sürecini tamamlayamıyorum. Sanırım bir yanım yazıların eksiklerine ve hatalarına rağmen yazıldıkları gibi kalmasını istiyor. Yazdığım bazı projelerin Zihni Sinir tadında olduğunu görüyorum, bazı yazılarımda eski fikirlerimin, öğrendiğim yeni bilgiler çerçevesinde, değiştiğini görüyorum ama şimdilik yazılarımı değiştirmiyorum.

Coca Cola'nın Formülü, Bireysel Emeklilik Öldü, Çevre Kredi, başlıklı yazılarım çürütülmesini dilediğim projeleri içeriyordu ama şimdilik internet/blog okyanusunda kaybolan, yok sayılan projeler arasında yer aldılar. Geçenlerde Toprak TV'de bir üretici bir ceviz ağacından 300 kilo verimden bahsediyordu. 300 kilo biraz abartılı bir rakam olabilir ama yukarıda hesaplamalarını yaptığım yazılarda, en iyi ihtimallerde bile 300 kilonun yarısını hedeflemiştim. Çevre Kredi ile ilgili sunuma bu linkten ulaşabilirsiniz.

Kişisel ve müziksel düşüncelerimi yazdığım ve youtube'ın kapatılmasından sonra bir nebze küsüp yazmamaya başladığım Beyin Labirentimden Odacıklar blogunun, neredeyse iki senede sadece 4500 ziyaret ve 6200 okunmada kalmasının yanında, Alternatif Yaşam Planlamasının üç yıl içinde 125.000 ziyaret ve 250.000 okunmaya ulaşması sevindiriyor beni. Tüm bu güzel rakamlara rağmen Türkiye'de bir blogu düzenli takip etme alışkanlığının sınırlı olması, blogu ziyaret eden kişilerin sadece ilgilendikleri konuyu okuyup bir daha siteyi takip etmemelerine neden oluyor. Alternatif Yaşam Planlamasına doğrudan blog adını yazarak gelenlerin sayısı her zaman arama yaparak gelenlerden geride kalıyor. Mesela mevsimden olsa gerek son günlerde Alternatif Yaşam Planlamasına en çok pekmez yapımı, sirke yapımı ve salça yapımı ile ilgili arama yapanlar geliyor. Site ile ilgili bir başka takıldığım nokta 223 yazının olduğu bir sitede ziyaret başı ortalama okunma istatistiğinin ikide kalması. Arama yaparak bloga gelenlerin daha fazla sayfayı ziyaret etmelerini dilerdim.

Blog yazarlığından elde ettiğim en büyük fayda, benim gibi düşünen, yaşayan kişilerle gerek sanal ortamda, gerek gündelik hayatta tanışmak, bilgi ve tecrübelerini paylaşmak oluyor.

Dışarıda birileri var ve sayıları daha da artacak.

1 yorum:

Forrest Gump dedi ki...

emin ol var.. sayılarıda artacak...
ve bu kişilerin etkisiyle insanlığın büyük kısmını etkisi altına alacak insanca yaşamamızı sağlıycak altrenatif yaşamlar er geç kurulcak... çünkü mecbur kalıncak buna.
insan özünün mevcut yaşam şekline bir yüz yıl daha katlanabileceğini hiç zannetmiyorum.
ve alternatif düşüncelerin dünyayı değiştireceğine inanıyorum.


.uyanık ruhlara hitap ettiğini unutma.