Çarşamba, Kasım 21, 2007

Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler

Üyesi olduğum Temiz Enerji yahoo grubu moderatörü Sn. Ateş Uğurel'in yazılarından bazılarını BLOG'umuzda daha önce yayınlamıştık. Ateş Bey'in güneş enerjisi ile ilgili yeni bir yazısını eklemek istiyoruz. Ateş Bey'in güneş enerjisinden elektrik üretimi ile ilgili öngörülerini ve "Devlet Eli ile Özel Sektör Rüzgarı" başlıklı yazımızda aktardığımız haberi düşünelim. Rüzgar enerjisi artı güneş enerjisi şu anki mevcut kapasitemizin nerede ise üç katı kadar kaynak sağlıyor.

Bu durumda;
- Hangi nükleer enerji, niye nükleer enerji diye sormazlar adama?
- Hangi adama? Adam mı var sorumlu?


- - - - -

Güneş panellerinin fiyatlarının düsüceği ile ilgili haberleri 11 yılı askın bir süredir icinde aktif olarak yer aldığım bu sektörde gerçekten sizin de dediğiniz gibi sık sık duymamıza rağmen radikal bir fiyat degisikliği olmadı.

Bunda en büyük etken talebin üretimden cok daha fazla olmasi ve talebi karsilayacak üretim kapasitesinin (günes panellerinin temel hammaddesinin hidrojenden sonra dünyada/evrende en cok var olan 2.element olmasina ragimen) hemen oluşturulamamiş olmasi. Ancak 2008-2009 yilinda yüzlerce yeni firma üretime geçiyor, eski üreticiler de kapasite arttırıyor.

Bir ilginç gerekce de dünya genelinde LCD ekran TV'lara gelen asiri talep ve sınırlı üretim kapasitelerinin bilhassa yari-iletken teknolojisi üretimi yapan firmalar tarafindan öncelikli olarak kar marji daha yüksek olan LCD ekran sektörüne aktarilmasi idi.

Ancak bu sefer gerçekten cok farklı bir durum var, cok daha fazla teknik ve finansal bilgi vermek isterdim, ancak temsilcisi oldugumuz dünya lideri Sharp firmasi ile Almanya ve Avusturya'da yaptıgımız toplantılarda aldığımız bazı bilgiler gerçekten şirketin ticari sırrı, daha önce de söyledigim gibi 2008 yılından itibaren tüm dünya güneş enerjisi konusunda büyük süprizler yaşamaya başlayacak. Sanırım bunları cok detaylı olarak sizlerle 1.Güneş Enerjisi fuarında paylaşacağiz.

Bir fikir vermesi açısından şunu söyleyebilirim, sadece Sharp firmasi (diger oyuncularin yatirim planlarini bilmiyorum) 1-1.5 GW'lik (2-3 katina cikarmayi planliyorlar bir süre sonra) bir yatırıma başlamış durumda. Yani sadece bir günes paneli üreticisi yılda kurulu güc olarak 3-4 nükleer santral'i dünya pazarina sunmuş olacak.

Ve sanirim daha önce yazdığımda "fazla önemli" bulunmadı hararetli nükleer enerji tartismalari icinde, tekrarlamak istiyorum, 2011-2012 yillarinda günes enerjisinden üretilen elektrik tüm Akdeniz ülkelerinde sebeke elektriği ile aynı fiyata gelecek. Sadece 4-5 yil sonrasindan bahsediyorum. ..

Bu olduğu zaman hem dünyada hem Türkiye'de ufak çaplı yeni bir enerji devriminin başlangıcını yaşayacağız.

Bu bilgilerim eşliğinde enerji kaynagı olarak Türkiye'de nükleer santrallerin düşünülmesi bana her anlamda cok uzak geliyor. Nükleer enerjinin politika-tıp- insaat-uzay yolculugu-hidrojen üretimi gibi gercekten cok farkli alanlardaki degisik acilimlari ise bu konunun farkli perspektiflerden tartisilmasini gerekli kiliyor.

Benim inancim ve bilgim sadece ve sadece bir elektrik enerjisi üretim kaynagi olarak nükleer enerji'ye dünyanın hiçbir ihtiyacı olmadığı yönünde..

Saygilar,
Ates Ugurel

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tezimde turkiye de 2018 olarak ongormustum, umarim daha erken gerceklesir.