Pazar, Mart 11, 2007

Hayvan Kaynakları

Nihat Genç’i, Serdar Akinan ile Skyturk’te yaptıkları “Ne Var, Ne Yok” programında tanıtım. Artık beraber program yapmıyorlar.

Nihat Genç’in "Hayvan Kaynakları" başlıklı yazısını ekliyorum. Kitaplara olan tutkumdan mı bilmiyorum ama uzun metinleri, bilgisayar ekranından okuyamıyorum. Bilgisayarda okuyacağım metin birkaç sayfadan fazla ise çıktı alıp okuyorum. BLOG da yazarken de çok uzun yazmamaya özen gösteriyorum. "Hayvan Kaynakları" yazısının çıktısını aldım, hem okumak için, hem dosyamda saklamak için.

"Hayvan Kaynakları" yazısı neden Alternatif Yaşam arayışında olduğumuzu anlatan en güzel yazılardan biri bence. Bir diğeri "Kızılderililer" başlıklı yazımda yer verdiğim Şef Seatle'in mektubuydu.

Nihat Genç, “Ne Var, Ne Yok” programlarından birinde medyamızın bağımsız olmayışını, medyadaki yazarların ekonomik durumlarına bağlamıştı. Şu an medyada önemli konumda olan ve milyon dolar kazanan yazarların, bu durumlarını koruyabilmek için her türlü yalakalığı yaptığını, istenilen taraflı yazıyı yazdığını belirtmişti. Ve eklemişti “ Tolstoy bir toprak ağası idi ve çok zengindi. Bu yüzden kaygısız ve korkusuzca yazabilmişti” dedi.

Doğduğu andan itibaren hayatının hiçbir döneminde maddi sıkıntı çekmeyeceği garanti olan kişiler, sanata yönlendirileceğine, aile şirketlerine CEO olmaları konusunda yetiştiriliyorlar. Sanatın ve yeteneğin para ile satın alınamayacağını “Aydın Öleceğiz” başlıklı yazımda anlatmıştım. Kendimle çelişiyor muyum? Hayır, çelişmiyorum para insanı virtüöz yapmaz, virtüöz yapacak yeteneği satın alamaz ama gelecek kaygısı olmadan saatlerce gitar çalacak zamanı satın alır. Bir medya yazarı iseniz, korkusuzca ve tarafsızca yazmanızı sağlar.

BLOG yazmak da insana özgürlük sağlıyor. Televizyonda rastladığım bir röportajda “Amerikan halkı Irak’da olanları medyadan degil, BLOG’lardan takip etseydi, Amerika şu an Irak’da olmazdı” denilmişti. Türkçe dışındaki blogları takip etmiyorum, söylenen ne kadar doğru bilemem ama doğru olma ihtimali hayli kuvvetli geliyor bana.

Hiç yorum yok: