Cuma, Mart 02, 2007

Denizyıldızı

Dün sabah cep telefonumun hatırlatma bölümüne 19:50 için not yazdım. Hoş hatırlatmaya gerek kalmadı, 19:20'dan itibaren saati takip etmeye başladım.

19:50'de Derin'in (kızım)üzerini giydirdik, üstümüzü giydik.
19:55'de evin ana sigortasını kapattım. Dışarı çıktık. Mahallede bizim dışımızdaki tüm evlerin ışığı yanıyordu. Sahile doğru yürüdük. Evimizin olduğu yerden tüm İzmir körfezini ve Çeşmealtını görebiliyoruz. Görebildiğimiz bu geniş alanda, eyleme katılımı hissedebileceğimiz, belirgin bir karanlık yoktu. Arabalar gelip, geçmeye devam ediyorlardı.
Aklıma denizyıldızının hikayesi geldi. Kendimi hikayede, denize geri atılan denizyıldızı gibi hissettim. Evet, bir tek benim ailem katılmış olsa da bizim için birşey değişti.

20:00 a kadar çevremizi seyrettik. Eve döndük. Ana sigortayı geri açtım. Enerji tüm eve geri döndü. ŞİMDİLİK...

Geçen sene Eylül ayı içindeydi sanırım, Bir gün boyunca benzin almama eylemi yapılmıştı. Yine kimse katılmamıştı. Yaşasın dünyanın en pahalı benzini...

Alternatif Yaşam Planlaması'nı mikro boyutta, bireysel bir oluşum olarak planlamamızın nedeni de bu.

Farklı yerlerde, aynı veri tabanını kullanan, birbirleri ile etkileşim ve bilgi alış verişini sürdüren Alternatif Yaşamlar oluşacak. Bireysel Alternatif Yaşamların sayısı arttıkça, Alternatif Yaşamın mümkün olabileceği ispatlanacak. 2-3 kuşak boyunca Alternatif Yaşam sürdüren bireyler, Makro boyutlu bir oluşuma gidebilecekler.

I have a dream... (Benim bir rüyam var)

Bilmeyenler için not: Dün gece 19:55-20:00 arasında, tüm Dünyada küresel ısınmaya karşı ortak eylem vardı. Evde ya da işteyseniz şalterler inecek! Arabadaysaniz yol kenarina çekeceksiniz vs. Yapabilen yapacak!
Amaç bütün dünyada yer alacak bu 5 dakikalik kesintiyle meydana gelecek enerji tasarrufuyla karar mercilerinin dikkatini çekmek.

Günün Kitabı : Miles (Otobiyografi, ancak yeni basımı yok sanırım)
Günün Albümü : Stanley Turrentine, Never Let Me Go

Hiç yorum yok: