Perşembe, Ağustos 17, 2006

Yolu birlikte düşünmek

Geri dönüp bakmaya fırsat bulduğumda, her gün daha çok içime kapanmış görüyorum kendimi. Fikirler geliyor aklıma, ne vakit bulabiliyorum gerçekleştirebilmek için ne de destek.

Varolan sistem uzaklaştırıyor bizi birbirimizden; basit şeyler tahammül sınırlarını daraltıyor, kendimden bile kaçabiliyorum bazen, en kolayını yapıyor, uyuyorum. Biraz daha emek vermek gerekiyor sanırım birşeylere ulaşabilmek için.

Sonra biri paylaşıyor benle düşüncelerini; benzerlikleri görünce neden olmasın diyorum. Ve bir başkası daha, yine aynı. Aslında birçoğu düşünüyor gerçekten yaşıyor olmayı, yalnızca suyla ve toprakla uğraşmayı. Benzer amaçları, ortak hedefe yönlendirelim istiyoruz; ve "alternatif yaşam" çıkıyor ortaya. Bildiklerimizi paylaşıyor, bilmediklerimizi araştırıp öğreniyor ve yine paylaşıyoruz.

İyi iş çıkarabiliriz biliyoruz, hızlı olmasına gerek yok hemde; takımın en yavaş elemanı belirleyecek zaten hızı, önce hepimiz bilgimizi paylaşıp öğrenelim. Yönümüz de küçük olsa değişebilecektir yeni şeyler öğrendikçe. Kendi adıma; asıl amaçladığım şey için yol almak olacak; anlamsız şeylerle acımadan vakit öldürdüğüm, zamanımı hakeden insanlar ve işleri geride unuttuğum zamanlardan sonra, hedefe ulaşmak için pusula, dürbün, rüzgar ne varsa kullanıyor olacağım. Ben yelken açarken, dümeni, hedefi benle aynı olan biri yönetecek, suyu bir diğeri boşaltacak.

Bizimle yürüyebilecek olanları bulmak gerekiyor. Yeni yollar açabiliriz böylece ve gidilecek yolu birlikte düşünebiliriz. Biraz hayalci, biraz cesur. Kızarım kendime bazen, haksızlığı görmeme rağmen ses çıkaramadığım için, sonra aklıma İsmet İnönü'nün bir sözü gelir; "Bir ülkede namuslular da, en az namussuzlar kadar cesur olmalıdırlar". Ve ben daha çok kızarım kendime.

Yolumuzda yürürken, herkes düşünmesi gerektiğinin farkında; kimsenin yönetimini geçerli saymaz olacaktır elbet. Yaptırımlar ise ancak hayati ise geçerli olacaktır. Başkalarını da düşünebilecek insanlar olmak gerek. Ortak kültür, ortak amaç ile kendiliğinden şekillenecektir. Ve biz dayatılanın dışında, düşünme yetimizle kurulmuş bir kavramı kovalıyor olacağız.

Hiç yorum yok: